Handlekurv:0 vare(r)

Kjøpsvilkår

VÅRE NETTBUTIKKER
Ved å registrere deg som kunde har du tilgang til flere av våre nettbutikker med samme brukernavn og passord. Det vil si at dersom du registrerer deg her, kan du logge inn på disse nettbutikkene:  www.dinkikkert.no, www.bilderammer.no og www.celestron.no Grunnen til dette er at vi benytter oss av samme plattform til disse nettbutikkene.

Dersom du benytter deg av Glemt Passord-funksjonaliteten, vil du motta e-post der du kan resette passordet ditt fra den nettbutikken du registrerte deg første gang på.

For privatpersoner gjelder Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven ved handel over nettet. For næringsdrivende gjelder Kjøpsloven. For å handle hos www.bilderammer.no må du være fylt 18 år og når du bekrefter bestillingen din hos oss aksepterer du samtidig våre kjøpsvilkår.

 

Betaling og finansiering

NETS Netaxept (VISA og MasterCard)

NETS Netaxept - BBS er vår samarbeidspartner for betalingskort. Du kan betale med VISA, eller MasterCard. Kortbetalingen skjer gjennom Netaxept som er en sikker løsning for betaling med kort på internett. Velger du betaling med kort når du handler hos oss reserveres beløpet på din konto når du bestiller og beløpet trekkes først fra konto når varene fysisk er sendt fra vårt lager.

Klarna- Betaling med Faktura

Når du handler på faktura med Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Dessuten betaler du hele beløpet med en gang, slik at det er ute av verden. Ønsker du å delbetale fakturaen din, så er det også enkelt. Det eneste du trenger å gjøre er å betale inn et mindre beløp enn summen på fakturaen, så blir kjøpet automatisk flyttet til fleksibel delbetaling. Bedrifter kan også få faktura, ved å velge bedriftsfanen på betalingssiden. Det vil da bli foretatt en kredittsjekk før betalingen blir fullført. For mer informasjon, sjekk Klarnas nettside.

Postoppkrav

Betalingsmåten Postoppkrav betyr at varen blir sendt til deg i oppkrav med Klimanøytral Servicepakke. Det er ikke mulig å kombinere Postoppkrav med andre leveringsmåter. Du betaler for ordren, inkludert ordinære fraktkostnader og oppkravsgebyr på kr 60,00, når du henter den på ditt lokale postkontor/post i butikk. Hvis en forsendelse inneholder flere kolli betaler du oppkravsgebyret kun en gang.

 

Frakt og levering


Fraktalternativer og -kostnader

Klimanøytral Servicepakke kr 99,-
Dette er Postens standardforsendelse. Den sendes til ditt lokale postkontor / Post i butikk i løpet av 1-5 virkedager, og du mottar beskjed på SMS eller e-post når den har ankommet. Etter at ordren er effektuert i nettbutikken, får du en e-post med sporingsnummer. Ved hjelp av dette kan du følge med på hvor forsendelsen din befinner seg til enhver tid.


Postoppkrav kr 60,- (+ 99,- i frakt)
Velger du Klimanøytral Servicepakke som fraktmetode, kan du også velge å få den sendt med postoppkrav. Da betaler du hele ordrebeløpet først når du henter bestillingen på ditt lokale postkontor / Post i butikk. Postens oppkravsgebyr på kr 60,- kommer i tillegg til fraktkostnad på kr 99,-.

 

Levering

Leveringssteder
Vi leverer kun til fastlands-Norge. Kontakt gjerne vår kundeservice dersom du skulle ha spørsmål om levering utenom nevnte leveringssteder.


Leveringstid
Standardrammer blir sendt fra vårt lager innen 3 virkedager, Ekslusive Rammer (som blir håndlaget på bestilling) blir sendt innen 5 virkedager. I tillegg må det regnes 1-5 virkedager med postgang fra dagen ordren er sendt fra vårt lager og du mottar e-post med blant annet sendingsnummer slik at du kan spore pakken.

For varer som ikke er på lager forsøker vi etter beste evne å innhente informasjon fra leverandør/eksternt lager og oppdaterer ordrestatus for aktuell ordre. Ordrestatus finner du under "Ordrehistorikk" når du logger inn på "Min side"

Ved eventuelle forsinkelser inngår ingen erstatning som kompensasjon. Unntaket er når forsendelse med Ekspress-over-natt 0900 ikke kommer fram til angitt tidsgaranti. Fraktbeløpet refunderes ved forsinkelser, hvis ikke forsinkelsen skyldes force majeure (streik, innstilte ruter) eller feil fra avsenders side. Du kan lese mer om Ekspress-over-natt 0900 her. For å stille krav om refusjon må du kontakte vår kundeservice og oppgi ordrenummer og sendingsnummer som referanse.


Dellevering
Vi tilbyr dellevering dersom ikke alle bestilte varer er på lager når du bestiller. Du betaler kun fraktkostnader en gang for ordren uavhengig av antall forsendelser. Du velger dellevering eller samlet levering i kassen. Velger du samlet levering venter vi med bestillingen til alle varene har kommet på lager. Vil du unngå dellevering bør du sjekke lagerstatus for aktuelle produkter nøye. Risikoen for dellevering øker noe dersom en vare har lav tilgjengelighet.


Pakkesporing og varsling per e-post/SMS
Straks en ordre fysisk er sendt fra vårt lager mottar du en e-post med blant annet sendingsnummer slik at du kan spore pakken din på www.posten.no. Når pakken ankommer postkontoret/post i butikk eller er klar for utkjøring til din adresse mottar du e-post, SMS eller telefon med varsel om dette. Dersom pakken din ikke blir hentet innenfor fristen på 14 dager vil du motta flere varsel i denne perioden som minner om ankommet pakke til deg. Har du registrert gyldig mobiltelefonnummer vil du også motta disse varsler på SMS.


Gebyr for uavhentede pakker
Dersom du ikke henter ordren din innen 14 dager fra mottatt varsel om ankommet pakke og vi ellers ikke har blitt kontaktet av deg, vil du da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13 og mister således angreretten. Slike uavhentede pakker fakturerer vi med et gebyr pålydende kr 300,00 for å kompensere for frakt- og administrasjonskostnader. Faktura blir sendt til registrert adresse per brevpost med betalingsfrist på 14 dager før saken eventuelt blir oversendt til vår inkassoavdeling for purring og eventuelt inkassovarsel.


Mangler, feil og skader på leveranse
Hvis det mangler en eller flere varer i forhold til din ordre og dette ikke skyldes at du har en restordre liggende hos oss, kontakter du oss så fort som mulig på e-post salg@bilderammer.no. E-posten må inneholde følgende informasjon:

  • Ordrenummer/fakturanummer
  • En beskrivelse av (hva som er) feil/mangler


Vi vil da undersøke saken og rette opp feilen uten ekstra kostnad for deg.

Hvis man oppdager at pakken er skadet etter avhenting på postkontoret/post i butikk må du melde fra om dette med en gang. Send en melding til salg@bilderammer.no med informasjon om ordrenummer og hvilken skade som har oppstått. Skaden må gjerne dokumenters med et bilde. Om det er berettiget sender vi deg selvsagt en ny vare.


Savnet pakke
Straks en pakke fysisk er sendt fra vårt lager mottar du en e-post med blant annet sendingsnummer slik at du kan spore pakken på www.posten.no. Bruker pakken mer enn de normale 5 virkedager på å nå fram kan du kontakte transportør eller ditt lokale postkontor/post i butikk for enkel etterlysning av pakken. Dersom dette ikke fører frem kan du kontakte vår kundeservice som formelt vil etterlyse pakken og eventuelt sende deg tilsvarende ordre på nytt.

 

Retur og reklamasjon

 Angrerett

Som privatperson har du i henhold til Angrerettloven 14 dagers angrerett. Alle returer må sendes til avsenders adresse Japan Photo Nettbutikk, Postboks 43 Holmlia, 1201 OSLO Angrerettskjema finner du ved å logge inn i www.bilderammer.no og skrive det ut derfra.

Følgende må være oppfylt dersom man benytter seg av angreretten:

  • Produktet skal sendes i retur i samme stand.
  • Produktet skal returneres i originalinnpakning.
  • Pakken må merkes med navn og ordrenummer.

Produksjonsartikler: Alle våre Ekslusive Rammer blir håndlaget spesielt til deg. Disse er ikke lagervarer, men blir produsert etterhvert som våre kunder bestiller.  Det vil si at alle Eksklusive Rammer er produksjonsartikler. Det er ikke angrerett på produksjonsartikler. Produktet kan ikke avbestilles etter at bestillingsprosessen har startet, kan heller ikke returneres etter levering. Om en vare defineres som produksjonsartikkel vil dette merkes på produktsiden. 

Kontakt oss først via e-post på salg@bilderammer.no eller pr telefon 57 88 35 00 før du returnerer en vare. Du vil da få informasjon om hvordan du skal gå frem. Ønsker du å returnere en vare står du selv for returfrakten.
 

Reklamasjon

Om varene du bestilte er skadet eller har mangler; kontakt vår kundeservice på salg@bilderammer.no eller tlf 57 88 35 00 så snart som mulig. Se også under punktet "Mangler, feil og skader på leveranse".